Preskočiť na hlavný obsah

Jabĺčkový koláč


Je tu čas jabĺk a u nás sa tiež akosi nahromadili, nemala som chuť na nejaké komplikované postupy a tak som  na google zadala  Jablkový koláč, zo surovín, ktoré mám bežne doma a upiekla som , tu je recept:


Domáci šťavnatý jablkový koláč
na veľký plech


5 vajec
400 g kryštálového cukru /dala som menej/
400 g polohrúbej múky
2 dcl oleja
1 PL sódy bikarbóny
700 g strúhaných jabĺk
hrsť orechov alebo hrozienok

Postup: Celé vajcia vyšľaháme s cukrom do zhustnutia, pridáme olej, múku zmiešanú so sódou bikarbónou, kakao a strúhané jablká POZOR určite jablká vyžmýkajte, aby koláč nebol až príliš "šťavnatý". Kto má rád škoricu tak ju teraz pridá. Ja som navrch ešte dala zvyšok plnky z nedeľňajšej makovej  štrúdli. Dobre premiešame na vymastenom a múkou vysypanom plechu pečieme cca 40 minút na 200 °C. Po upečení ho môžeme natrieť obľúbeným lekvárom a posypať kokosom, alebo ako ja nastrúhanou čokoládou.





Komentáre

  1. Ahoj Ivanči, dnes 10.10.2010 si upiekla super koláčisko z jabĺk.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Keď som videla, ako vypekáš dostala som chuť na niečo sladké. Upiekla som šišky. Ak to pôjde takto ďalej, zbohom línia. Recept na jablkový koláč si odložím. Skúsim upiecť aj brownies.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Oľga, ako hovoríš zbohom línia.Ako sa tak sledujem, ja mám také "pečiace" obdobia niekoľkokrát za rok, tiež mi to rodina zakazuje, ale keď je dlhšia pauza tak im to chýba :). Pečenie je pre mňa relax, ale uznávam, škoda,že to nie je napr.taký beh.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Chlieb

Tento recept pozná celý svet. Okrem mojej sestry :), aj preto ho tu dávam. Pod názvom  chlieb bez miesenia. Jeho príprava je tak neuveriteľne jednoduchá, že sa tomu ani nečudujem. Príprava bola zverejnená ( aj na videu)  na   www.nytimes.com  už v roku 2006. Takže, ak ste ho doteraz neupiekli  a túžite položiť na stôl domáci chlieb, bez toho aby ste vstávali na zamiesenie cesta  o 4 hodine ráno, ako naše babičky, smelo do toho.                                                                    CHLIEB bez miesenia 3 hrnčeky chlebovej múky, ja som použila T650 + trochu na poprášenie (1hrnček=250ml) 1/4 ČL sušeného droždia 1 a 1/4 ČL soli 1 a 1/4 pohára vody liatinový hrniec s pokrievkou, ak nemáte dobre poslúži aj sklenená misa s pokrievkou 1. Do nádoby dáme múku, droždie, soľ a premiešame. Pridáme vodu a premiešame. S miešaním to nepreháňajme, pre lepšie pochopenie si pozrite video. Potom cesto prikryjeme potravinovou fóliou a necháme v pokoji pri teplote cca 21 °C kysnúť 1

Brownies

foto od môjho muža -Kojšov-ružičky na záhrade                                                               je myslím dobrá voľba na upršaný prázdninový deň. Pôvodne som síce mala zámer upiecť nejaký svieži ovocný, ale všetko ovocie bolo pojedené a v šuflíku na mňa už dlhšie poškulovali čokolády na to určené.                                                 BROWNIES                                                                                        na malý plech                                                  300 g kvalitnej 74% čokolády     110 g masla                                                                       3   vajcia         90 g hladkej múky      1  pohár  hnedého cukru (môžte aj 3/4 pohára)                                                                                       1 ČL prášku na pečenie                                                                         Čokoládu + maslo rozpustíme nad parou. Necháme vychladnúť. Vymixujem

Nestihnem

Prag from Konstantin Escher on Vimeo .     toho tak veľa ako na videu, ale o čo sa za túto nedeľu v Prahe pokúsim :))) : -    vidieť a inšpirovať sa  novými výstavnými  kúskami na http://www.praguepatchworkmeeting.com/  a nemám v úmysle sa veľmi brániťnovým skladovým zásobám vo forme látok- keby ste videli tie moje, tak by ste mi to určite zakázali, však Ľudka :))),  -   dať si kávu v mojej obľúbenej kaviarni Spomienky na Afriku, vlastne už sa volá  Cafe Ebel,myslím aspoň, http://ebelcoffee.cz/cz  -   uknižkovať sa v kníhkupectve LUXOR na Václaváku http://neoluxor.cz/pobocky/palac-knih-neoluxor/ , v nedeľu otvorené do 19,00,        alebo si len tak vyložím nôžky (počasie sa má pokaziť,tak neviem-neviem) a budem pozerať na Vltavu,        tak mi prosím poprajte šťastnú cestu a naschledanou! PS: Milá moja rodina hlásim, že opäť začnem fungovať, ako sa patrí,už sa na to teším :)))!