Preskočiť na hlavný obsah

Maková torta

Vianočná, Silvestrovská a tak trochu aj narodeninová. To je tak, keď sa stretnú tieto tri záležitosti v priebehu jedného týždňa.
Túto konkrétne, som piekla ešte ako sladkú bodku, za pracovnou vianočnou kapustnicou pre moje kolegyne. Je bezlepková a nie veľmi sladká. Chcela som ju vyššiu, keďže mám tortovú formu s priemerom 26 cm, tak som ju piekla z 12 vajec, na dvakrát po 6, tak aby sa mi korpus prepiekol.  Recept som našla na internete s makovou plnkou, ten už asi poznáte, ale ja som si ho upravila a naplnila tvarohom, šľahačkou a mascarpone. 

 Maková torta
.......................................
základný recept je na formu s priemerom 16 cm, t.j. ak máte väčšiu formu, suroviny zdvojnásobte

Na cesto:
6 vajec
100 g hnedého cukru /alebo aký preferujete/
1 štipka soli
300 g namletého maku

Na krém:
500 g tučného jemného tvarohu
250 ml 33% šľahačkovej smotany
1 mascarpone
80 g práškového cukru - alebo podľa chuti
1 PL celého maku
kôra z citróna podľa chuti
1 stužovač šľahačky-keďže ja som ho nemala, použila som práškovú želatínu v sáčku-podľa návodu na obale.

1. Na dno tortovej formy dáme papier na pečenie, boky vymažeme maslom a vysypeme múkou. Keďže som chcela zachovať bezlepkovosť použila som pohankovú múku. Bielka oddelíme od žĺtkov, bielka so štipkou soli vyšľaháme do tuha. Odložíme bokom. Potom vyšľaháme žĺtky + cukor do penista. Pridáme namletý mak. Nakoniec zapracujeme vyšlahané bielky. Vylejeme do formy. Pečieme cca 25 minút na 180°C. Každá rúra je iná, tak si treba pomôcť špáradlom, ak je suché, cesto je upečené. V mojom prípade som tento postup opakovala ešte raz. Keďže mám väčšiu formu a chcela som vyšší korpus. 
2. Po vyhladnutí cesta si ho rozrežeme na polovicu. Pripravíme si krém: Vyšľaháme si šľahačku, zapracujeme stužovač. Odložíme bokom. Tvaroh + mascarpone + cukor + kôru vymiešame, pridáme mak a zapracujeme vyšľahanú šľahačku.  Keďže ja som nemala stužovač šľahačky použila som želatínu, pripravenú podľa návodu a opatrene trochu vychladnutú som ju zapracovala do tejto hmoty. Na každý jeden plát som použila tri veľké polievkové lyžice krému. Rovnomerne rozotrela. Nakoniec aj boky a ozdobila. 
                         

Prajem takého Silvestra, po akom túžite! 



Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Chlieb

Tento recept pozná celý svet. Okrem mojej sestry :), aj preto ho tu dávam. Pod názvom  chlieb bez miesenia. Jeho príprava je tak neuveriteľne jednoduchá, že sa tomu ani nečudujem. Príprava bola zverejnená ( aj na videu)  na   www.nytimes.com  už v roku 2006. Takže, ak ste ho doteraz neupiekli  a túžite položiť na stôl domáci chlieb, bez toho aby ste vstávali na zamiesenie cesta  o 4 hodine ráno, ako naše babičky, smelo do toho.                                                                    CHLIEB bez miesenia 3 hrnčeky chlebovej múky, ja som použila T650 + trochu na poprášenie (1hrnček=250ml) 1/4 ČL sušeného droždia 1 a 1/4 ČL soli 1 a 1/4 pohára vody liatinový hrniec s pokrievkou, ak nemáte dobre poslúži aj sklenená misa s pokrievkou 1. Do nádoby dáme múku, droždie, soľ a premiešame. Pridáme vodu a premiešame. S miešaním to nepreháňajme, pre lepšie pochopenie si pozrite video. Potom cesto prikryjeme potravinovou fóliou a necháme v pokoji pri teplote cca 21 °C kysnúť 1

Brownies

foto od môjho muža -Kojšov-ružičky na záhrade                                                               je myslím dobrá voľba na upršaný prázdninový deň. Pôvodne som síce mala zámer upiecť nejaký svieži ovocný, ale všetko ovocie bolo pojedené a v šuflíku na mňa už dlhšie poškulovali čokolády na to určené.                                                 BROWNIES                                                                                        na malý plech                                                  300 g kvalitnej 74% čokolády     110 g masla                                                                       3   vajcia         90 g hladkej múky      1  pohár  hnedého cukru (môžte aj 3/4 pohára)                                                                                       1 ČL prášku na pečenie                                                                         Čokoládu + maslo rozpustíme nad parou. Necháme vychladnúť. Vymixujem

Nestihnem

Prag from Konstantin Escher on Vimeo .     toho tak veľa ako na videu, ale o čo sa za túto nedeľu v Prahe pokúsim :))) : -    vidieť a inšpirovať sa  novými výstavnými  kúskami na http://www.praguepatchworkmeeting.com/  a nemám v úmysle sa veľmi brániťnovým skladovým zásobám vo forme látok- keby ste videli tie moje, tak by ste mi to určite zakázali, však Ľudka :))),  -   dať si kávu v mojej obľúbenej kaviarni Spomienky na Afriku, vlastne už sa volá  Cafe Ebel,myslím aspoň, http://ebelcoffee.cz/cz  -   uknižkovať sa v kníhkupectve LUXOR na Václaváku http://neoluxor.cz/pobocky/palac-knih-neoluxor/ , v nedeľu otvorené do 19,00,        alebo si len tak vyložím nôžky (počasie sa má pokaziť,tak neviem-neviem) a budem pozerať na Vltavu,        tak mi prosím poprajte šťastnú cestu a naschledanou! PS: Milá moja rodina hlásim, že opäť začnem fungovať, ako sa patrí,už sa na to teším :)))!