Preskočiť na hlavný obsah

Ich bin Švadlenka :}


Ako sa to mohlo stať? Je to celkom zábavné prečo práve patchwork a nie také rybárčenie, alebo háčkovanie, nebodaj nejaký šport /dúfam, že aj na to raz dôjde/- však aj na tieto hobby som v svojom živote mala nejaký impulz, ale ten prefrčal pomimo ...

Začalo to všetko v roku 1995,keď som bola pár mesiacov v USA so svojou 3,5 ročnou dcérkou. Ako som tam nažívala, nevyhla som sa návštevám - či už my sme niekoho navštívili - a tam na každej posteli "dajaký" patchworkový prehoz, alebo prišiel niekto k nám a skoro každé dieťatko so sebou ťahalo blanket - po našom prikývku a to väčšinou patchworkovú. Boli to väčšinou kupované v supermaketoch /aj ja som si jednu dotiahla/, ale niektoré boli ušité mamami, babkami,kamarátkami... tak ako sa patrí. Julianna, naša americká rodina, my potom vysvetlila, že každá správna americká žena do výbavy dostala ručne ušitý quilt, dieťa, ktoré opúšťalo svoj domov a išlo bývať na internát dostalo svoj quilt a každé dieťa dostalo aspoň jeden quilt pri svojom narodení ... potom som tam videla film Ako sa robí americký quilt a bolo to. Stala sa zo mňa patchworkoholička.

A potom som stretla Ľudku, našu vedúcu, ktorá nás - všetky postihnuté rovnakou diagnózou - lieči a lieči v Patchwork klube. A my - hlavne ja, zhromažďujem, nakupujem a neustále dopĺňam látky, ktoré nutne a bezpodmienečne potrebujem na môj 25 plánovaný patchworkový projekt.

Napadlo ma, čo by na to povedal psychológ, prečo si človek vyberie práve šitie prikrývok a či to nebodaj nejako s niečim nesúvisí :}. Látky sú mäkkučké, deky poskytujú bezpečie, teplo, domov a možno, že všetky ktoré máme túto vášeň chceme v svojich domovoch navodiť pokoj a pohodu.
Alebo ... všetko je inak. Možno sme len také novodobé priadky, ktoré si chcú v kolektíve žien a jedného muža pokecať, vyliať dušu, ponadávať, pouvažovať, potešiť - a potom odísť domov vyresetovaná a ešte k tomu, ak ruky pracujú s polkou deky na posteľ :}.

Komentáre

  1. Ľudka moja, ty mi ale lichotíííš, ale popravde, k tej FRAU mám ďaleko, zvlášť pri tejto deke.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. No, tak to som prekvapená, lebo myslela som si, že to je taký časopis normálny (obyčajný). A toto vyzerá normálne na úrovni. No kde Ty cudzojazyčné dievča skončíš? To vyzerá ako návod na ušitie.
    Veď to je ako učebnica pre krajčírky. Ešte bude z Teba maturitná téma na SOU. Tak nech Ti to dobre šije.Si šikovná.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Pokiaľ zo mňa nebude saláma, pre mňa - za mňa :}:}:}.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Máte radi Čínu?

Alebo ešte lepšie Kuracie na sladkokyslo? Nemusíme vystrčiť ani nos, stačí zájsť do kuchyne a uvariť . Mám recept, ktorý je fakt výborný a bleskovo pripravený.

foto z internetu
Sweet and sour chicken


4-6 kuracich pŕs, naposledy som robila z morčacích
zemiakový alebo kukuričný škrob /maizena/
olej na smaženie
vajíčka - podľa množstva mäsa

Sladkokyslá omáčka:

4 PL kečupu
1/2 pohára octu
3/4 pohára cukru
1 PL sójovej omáčky
1 strúčik postrúhaného strúčiku cesnaku
Všetko dobre premiešame.

Kuracie mäso nakrájame na ľubovolný tvar, obalíme vo vajci a potom v maizene. Smažíme na oleji do ružova. Nedávajte veľa oleja, len tak aby sa mäso vysmažilo na rýchlo. Keď ich máme vysmažené, dáme ich do pekáča a zalejeme ich sladkokyslou omáčkou. Premiešame. Dáme do rúry na 30 minút, na 180 ° C, počas pečenia 2-3 krát premiešame.  Podávame s ryžou.



BRIOCHE-CHINOIS alebo raňajky po francúzky

Brioškové pečivo patrí medzi moje naj. Ku káve alebo čaju mňam, mňam. Objavila som výborný recept s podrobným postupom na http://olivovakucharka.webgarden.cz/sladkosti/damska-jizda-s-cinanem-a-recept.html .  Vyskúšala a je to výborné, len môj sporák začína trochu haprovať, na zdesenie môjho manžela /vraj sa na to pozrie :)/ takže nebol prepečený akoby mal.

Brioche Chinois
alebo Francúzka Čína
                                                      alebo Brioška od Číňana

Cesto:  100 ml mlieka, 15 g droždia, 2 vajcia, 50 g cukru, 90 g masla, 400 g hladkej múky, štipka soli.

Krém- Creme patissiére - 3 žĺtky, 100 g cukru, 50 g hladkej múky, 500 ml mlieka, 1 vanilk.cukor

Postup:  Urobíme si kvások - do vlažného mlieka dáme trochu cukru a droždie. Poprášime trochou múky, zakryjeme utierkou a dáme do tepla. Za 10-15 minút by mal byť kvások hotový.
             Do misy dáme preosiatu múku + cukor + soľ + kvások + rozšľahané vajcia + rozpustené a vychladnuté maslo. Vypracujeme cesto. Po vypracovaní h…

Jemný čokoládový koláč

Dezert bohatý na antioxidačné látky, obsiahnuté v čokoláde a mastných kyselinách orechov ..... tak takto bol prezentovaný tento koláč v časopise. Keď ide v  podstate o zdravý recept, tak prečo ho nevyskúšať však? Ide o značne neformálny, domácky (vrch koláča popraskaný aj v časopise :)) suchý koláč, ktorý si žiada, aby bol podávaný s  džemom, šľahačkou, ovocím  ....

TORTA MORBIDA AL CIOCCOLATO
La Cucina Italiana 1-2/2013

300 g čokolády na varenie
170 ml mlieka
150 g cukru
80  g celozrnnej múky 
65  g masla
60  g maizeny
60  g orechov
2   vajcia
pomaranč, jedlá sóda, štipku soli

1. Čokoládu roztopíme vo vodnej lázni a následne schladíme s mliekom - v ktorom sme povarili pomarančovú kôru.
2. Maslo vyšľaháme s cukrom, 2 žĺtkami a štipkou soli. Pridáme na jemno nasekané orechy (ja som ich pomlela) roztopenú čokoládu, múku, maizenu, 1 ČL sódy a na koniec bielka vyšľahané so štipkou soli.
3. Vymažeme maslom tortovú formu (priemer 22 cm)vysypeme boky múkou, vyložíme dno papierom na pečeni…