piatok, 18. novembra 2016

Nežne


Včera bolo poriadne sychravo a nevľúdne, ale mali sme voľno a tak nebolo ťažké si tento deň spríjemniť. Na výročie nežnej revolúcie som dostala chuť na poriadne silnú, horúcu čokoládu.




                                 Francúzska horúca čokoláda  
                   pre cca 4 osoby


1/2 l mlieka, najlepšie plnotučného (ak chceme maškrtnejšiu verziu polovicu mlieka nahradíme smotanou na šľahanie)
100 g 90% čokolády, ja som použila značku Lindt
1   kelímok 33% smotany na šľahanie
.........................................................................
Do kašičkovaru dáme variť mlieko spolu s čokoládou, ktorú sme si rozlámali na menšie kúsky. Prevaríme a pomocou metličky vymiešame do hladka. Môžeme pridať cukor podľa chuti, ja som ho nedala, lebo takto to mám radšej. Nakoniec vyšľaháme smotanu, ktorú dáme na uvarenú čokoládu.  



2 komentáre:

  1. Mňam, až mi tečú slinky...ale na takúto dobrotku si bohužiaľ musím počkať aspoň do nového roku :-). Tak aspoň takto sa pokochám pohľadom :-). Prajem krásne dni. Lucia

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Lucka, iste máte vážny dôvod, aby ste čakali do nového roku, držím palce!Aj vám prajem krásne dni, aj bez čokolády!

    OdpovedaťOdstrániť