štvrtok, 16. júla 2015

Čas na

      na čučoriedkový koláč. 
      Čučoriedok sú plné lesy a  aj trhy. Naša  mraznička je naplnená novou zásobou mrazených čučoriedok na zimu a tak ešte bolo potrebné potešiť chlapov v mojej rodine a upiecť im tento čučoriedkový koláč s makom. Inšpirovala som sa  u Táničky, ako som už viackrát spomínala, je pre mňa guru slovenskej kuchyne a keď si chcem zaspomínať na kuchyňu môjho detstva, stačí kliknúť na jej recepty.


                                                            Čučoriedkovo makový béleš

Na cesto potrebujeme:
250 g polohrúbej múky
 20 g droždia (polovica kocky)
125 ml mlieka
  40 g masla
  30 g cukru
    1 vajce, citrónová kôra

Na plnku potrebujeme:
300 g maku, namletého
500 ml mlieka - tu som recept pozmenila, Táňa použila 250 ml mlieka a 250 smotany
    1  Zlatý klas, puding
150 g cukru
  50 g masla, citrónová kôra, čučoriedky, alebo iné sezónne ovocie

1. Najprv si urobíme cesto. Mlieko si zohrejeme, odlejeme cca tretinu,  pridáme doň droždie a časť cukru. Do zbytku mlieka pridáme maslo, aby sa nám roztopilo a tiež cukor, ktorý nám zvýšil, citrónovú kôru a vajce. Počkáme až sa nám urobí pekný kvások. Všetko to spolu zmiešame a vypracujeme cesto. Necháme aspoň 1/2 hodiny kysnúť. 
2. Plnku si urobíme následovne. Namletý mak spolu s mliekom povaríme najmenej 5 minút. V troške vody si zmiešame Zlatý klas a pridáme ho k maku. Postupne pridáme cukor, maslo a citrónovú kôru.
Plnku necháme vychladnúť.
3. Vykysnuté cesto rozvaľkáme a preložíme ho na veľký, vymastený plech. Na vrch dáme vychladnutú plnku a nakoniec dáme umyté ovocie. V mojom prípade to boli čučoriedky. Dlaňou, som ich zľahka jemne pozatláčala. Pečieme vo vopred vyhriatej rúre na 180°C približne 30 - 40 minút.




2 komentáre:

  1. mám rada ovocné koláče a čučoriedky sú u nás tiež obľúbené, koláč máš krásne vydarený :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ywett, za všetko môže Tánička. Jej recepty sú 100% tné. Ďakujem!

    OdpovedaťOdstrániť