Preskočiť na hlavný obsah

Iné medovníčky


V časopise Apetit  12/2016 sú tieto koláčiky uvádzané pod názvom Medovníčky, ale mne skôr pripomínajú Marlenku. Sú trochu pracnejšie ,ale recept je neskutočne dobre napísaný a vyskúšaný. Všetko klaplo úplne perfektne, cez základné cesto, plnky, takže sa to robilo skoro samé.


 Iné medovníčky
na 75 kúskov


Na cesto:
120 g masla
100 g medu
140 g práškového cukru-ja som dala 120 g
2 vajcia
2 ČL jedlej sódy
500 g hladkej múky

Na krém:
397 g sladeného kondenzovaného mlieka, alebo kúpte karamelové kondenzované mlieko
250 g masla

Na dokončenie:
400 g slivkového lekváru, rozmiešaného
200 g mletých vlašských orechov

POSTUP:
1. Z masla, medu, cukru, vajec, sódy a múky vypracujeme hladké cesto. Zabalíme ho do potravinárskej fólie a necháme  cez noc odpočinúť v chladničke.
2. Na druhý deň ho vyberieme z chladničky a vyvaľkáme  na hrúbku cca 3 mm. Vykrajujeme krúžky o priemere 3-4 cm. Pečieme ich na 150 °C , cca 5 minút do zlatista. Piekla som ich na papieri na pečenie. Necháme ich vychladnúť. 25 koliesok rozdrobíme a odložíme bokom. Ostatné rozdelíme na tretiny.
3. Podľa receptu kondenzované mlieko uvaríme vo vodnej lázni zhruba 2,5 hodiny. Necháme vychladnúť. Ja som ušetrila čas a rovno kúpila karamelové kondenzované mlieko, ktoré potom zmiešame s maslom a vyšľaháme do hladkého krému.
4. Namleté orechy zmiešame s rozdrobenými kolieskami.
5. Kolieska zlepujeme vždy po troch. Prvé namažeme lekvárom, priklopíme druhým kolieskom a ten pomažeme maslovým krémom, priklopíme tretím kolieskom. Takto zlepené kolieska dáme aspoň na hodinu stuhnúť do chladničky. Potom ich po obvode i vrchu pomažeme s maslovým krémov a obalíme ich v orechovo-kolieskovej zmesi. Necháme ich aspoň 5 dní rozležať. Myslím, že stačia aj dva dni. 



Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Chlieb

Tento recept pozná celý svet. Okrem mojej sestry :), aj preto ho tu dávam. Pod názvom  chlieb bez miesenia. Jeho príprava je tak neuveriteľne jednoduchá, že sa tomu ani nečudujem. Príprava bola zverejnená ( aj na videu)  na   www.nytimes.com  už v roku 2006. Takže, ak ste ho doteraz neupiekli  a túžite položiť na stôl domáci chlieb, bez toho aby ste vstávali na zamiesenie cesta  o 4 hodine ráno, ako naše babičky, smelo do toho.                                                                    CHLIEB bez miesenia 3 hrnčeky chlebovej múky, ja som použila T650 + trochu na poprášenie (1hrnček=250ml) 1/4 ČL sušeného droždia 1 a 1/4 ČL soli 1 a 1/4 pohára vody liatinový hrniec s pokrievkou, ak nemáte dobre poslúži aj sklenená misa s pokrievkou 1. Do nádoby dáme múku, droždie, soľ a premiešame. Pridáme vodu a premiešame. S miešaním to nepreháňajme, pre lepšie pochopenie si pozrite video. Potom cesto prikryjeme potravinovou fóliou a necháme v pokoji pri teplote cca 21 °C kysnúť 1

Brownies

foto od môjho muža -Kojšov-ružičky na záhrade                                                               je myslím dobrá voľba na upršaný prázdninový deň. Pôvodne som síce mala zámer upiecť nejaký svieži ovocný, ale všetko ovocie bolo pojedené a v šuflíku na mňa už dlhšie poškulovali čokolády na to určené.                                                 BROWNIES                                                                                        na malý plech                                                  300 g kvalitnej 74% čokolády     110 g masla                                                                       3   vajcia         90 g hladkej múky      1  pohár  hnedého cukru (môžte aj 3/4 pohára)                                                                                       1 ČL prášku na pečenie                                                                         Čokoládu + maslo rozpustíme nad parou. Necháme vychladnúť. Vymixujem

Nestihnem

Prag from Konstantin Escher on Vimeo .     toho tak veľa ako na videu, ale o čo sa za túto nedeľu v Prahe pokúsim :))) : -    vidieť a inšpirovať sa  novými výstavnými  kúskami na http://www.praguepatchworkmeeting.com/  a nemám v úmysle sa veľmi brániťnovým skladovým zásobám vo forme látok- keby ste videli tie moje, tak by ste mi to určite zakázali, však Ľudka :))),  -   dať si kávu v mojej obľúbenej kaviarni Spomienky na Afriku, vlastne už sa volá  Cafe Ebel,myslím aspoň, http://ebelcoffee.cz/cz  -   uknižkovať sa v kníhkupectve LUXOR na Václaváku http://neoluxor.cz/pobocky/palac-knih-neoluxor/ , v nedeľu otvorené do 19,00,        alebo si len tak vyložím nôžky (počasie sa má pokaziť,tak neviem-neviem) a budem pozerať na Vltavu,        tak mi prosím poprajte šťastnú cestu a naschledanou! PS: Milá moja rodina hlásim, že opäť začnem fungovať, ako sa patrí,už sa na to teším :)))!