Preskočiť na hlavný obsah

Na nočnom stolíku

 sa mi momentálne nachádza táto kuchárska kniha,vraj biblia klasickej talianskej kuchyne od Marcelly Hazan. To čo urobila Julia Child pre propagáciu francúzskej kuchyne v Amerike, to urobila práve Marcella Hazan pre tú taliansku. Ale nie o tom som chcela.
  Ako som už spomínala, pred spaním si čítam každodenne aspoň 5 minút, všetko závisí od únavy, obsahu knihy..... pri tejto som zaspávala veľmi príjemne a to pri vôni mora, špagiet, cesta na pizzu, baklažánov ..............
Takže pochopíte, že na obed som za 10 minút pripravila tieto špagety - síce som nebola inšpirovaná žiadnym   konkrétnym receptom ale skoro každým v knihe :). Lebo okrem surovín, je dôležité variť s láskou. A to teda Marcella vedela.
   Tieto sú pripravované expresne: Dáme variť vodu a podľa návodu uvaríme cestoviny. Medzitým na olivovom oleji popražíme cibuľku, ja som pridala aj trochu póru a o niečo neskôr som doložila na plátky nakrájaný cesnak. Keďže teraz sú jedlé ešte tak cherry paradajky, použila som tie, približne 10 ks - tie som umyla, nakrájala a šup k cibuľke a cesnaku. Nakoniec  som pridala umytý čerstvý špenát. Všetko som to premiešala a ihneď vypla plyn. Prikryla som hrniec pokrievkou, aby špenát pekne zmäkol. Uvarené špagety som dala do misy, pridala špenátovo-paradajkovú zmes, všetko premiešala, dosolila a pokvapkala olivovým olejom. Podávala s parmezánom.
    Kniha určite pobudne na mojom nočnom stolíku trochu dlhšie, je pomerne objemná, obsahuje 703 strán, takže som dosť zvedavá ako ovplyvní moje kulinárske plány na zajtra.



Komentáre

  1. Tak túto knihu som si kúpila asi pred rokom. A už som z nej vyskúšala veľa receptov.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jarmilka, tak tak ako píšeš, kniha už je staršieho dáta, s jej kúpou som dosť váhala, predsa len, nemusím mať každú druhú o varení aj doma, ale keď som sa dozvedela v septembri o umrtí Hazan a predsa ide o bibliu talianskej kuchyne, tak som si ju predsa len kúpila. Ešte pekný večer!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Hmm.... jsem nějak dostala hlad na ty špagety:-)))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ajka, hmm, tak v stredu :), vtedy ich varí môj muž. Šúrovanie kuchyne ostáva na mne, minule mu 3x! vykypela voda so špagetami, takže sporák stál za to. Ale nejak ma život naučil, že nemôžem mať všetko, uvarené aj čistý sporák :))).

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Máte radi Čínu?

Alebo ešte lepšie Kuracie na sladkokyslo? Nemusíme vystrčiť ani nos, stačí zájsť do kuchyne a uvariť . Mám recept, ktorý je fakt výborný a bleskovo pripravený.

foto z internetu
Sweet and sour chicken


4-6 kuracich pŕs, naposledy som robila z morčacích
zemiakový alebo kukuričný škrob /maizena/
olej na smaženie
vajíčka - podľa množstva mäsa

Sladkokyslá omáčka:

4 PL kečupu
1/2 pohára octu
3/4 pohára cukru
1 PL sójovej omáčky
1 strúčik postrúhaného strúčiku cesnaku
Všetko dobre premiešame.

Kuracie mäso nakrájame na ľubovolný tvar, obalíme vo vajci a potom v maizene. Smažíme na oleji do ružova. Nedávajte veľa oleja, len tak aby sa mäso vysmažilo na rýchlo. Keď ich máme vysmažené, dáme ich do pekáča a zalejeme ich sladkokyslou omáčkou. Premiešame. Dáme do rúry na 30 minút, na 180 ° C, počas pečenia 2-3 krát premiešame.  Podávame s ryžou.



Jemný čokoládový koláč

Dezert bohatý na antioxidačné látky, obsiahnuté v čokoláde a mastných kyselinách orechov ..... tak takto bol prezentovaný tento koláč v časopise. Keď ide v  podstate o zdravý recept, tak prečo ho nevyskúšať však? Ide o značne neformálny, domácky (vrch koláča popraskaný aj v časopise :)) suchý koláč, ktorý si žiada, aby bol podávaný s  džemom, šľahačkou, ovocím  ....

TORTA MORBIDA AL CIOCCOLATO
La Cucina Italiana 1-2/2013

300 g čokolády na varenie
170 ml mlieka
150 g cukru
80  g celozrnnej múky 
65  g masla
60  g maizeny
60  g orechov
2   vajcia
pomaranč, jedlá sóda, štipku soli

1. Čokoládu roztopíme vo vodnej lázni a následne schladíme s mliekom - v ktorom sme povarili pomarančovú kôru.
2. Maslo vyšľaháme s cukrom, 2 žĺtkami a štipkou soli. Pridáme na jemno nasekané orechy (ja som ich pomlela) roztopenú čokoládu, múku, maizenu, 1 ČL sódy a na koniec bielka vyšľahané so štipkou soli.
3. Vymažeme maslom tortovú formu (priemer 22 cm)vysypeme boky múkou, vyložíme dno papierom na pečeni…

BRIOCHE-CHINOIS alebo raňajky po francúzky

Brioškové pečivo patrí medzi moje naj. Ku káve alebo čaju mňam, mňam. Objavila som výborný recept s podrobným postupom na http://olivovakucharka.webgarden.cz/sladkosti/damska-jizda-s-cinanem-a-recept.html .  Vyskúšala a je to výborné, len môj sporák začína trochu haprovať, na zdesenie môjho manžela /vraj sa na to pozrie :)/ takže nebol prepečený akoby mal.

Brioche Chinois
alebo Francúzka Čína
                                                      alebo Brioška od Číňana

Cesto:  100 ml mlieka, 15 g droždia, 2 vajcia, 50 g cukru, 90 g masla, 400 g hladkej múky, štipka soli.

Krém- Creme patissiére - 3 žĺtky, 100 g cukru, 50 g hladkej múky, 500 ml mlieka, 1 vanilk.cukor

Postup:  Urobíme si kvások - do vlažného mlieka dáme trochu cukru a droždie. Poprášime trochou múky, zakryjeme utierkou a dáme do tepla. Za 10-15 minút by mal byť kvások hotový.
             Do misy dáme preosiatu múku + cukor + soľ + kvások + rozšľahané vajcia + rozpustené a vychladnuté maslo. Vypracujeme cesto. Po vypracovaní h…