pondelok, 26. septembra 2011

Jeseň na stole a na tanieri

Absencia trhu s kvetmi mi nahrádza jesenná príroda
A potom šup šup do vázy

Ako som si všimla,  posledné októbrové  čísla  časopisov o varení sa hemžia mrkvovými špecialitkami. Dobrých vegetariánskych jedál je ako šafránu, tak som manželovi na obed pripravila moju verziu, čo dom dal.


Glazovaná mrkva 
pre 2 osoby

6 stredne veľkých mrkiev ošúpeme, nakrájeme na štvrťky. Niektoré recepty odporúčajú mrkvy hodiť do vriacej vody na 3-4 minúty a potom ich ďalej spracovať,ale mne to príde v tom prípade zbytočné. Takže, ak ich máme nakrájané, do hrnca dáme trochu masla spolu s olejom. Pridáme mrkvu, pražíme, pridáme podľa chuti hnedý cukor a soľ, prípadne  korenie podľa chuti. Ja som pridala trochu mletej rasce. Medzi pražením mrkvy som očistila stredne veľkú cibuľu, nakrájala na krúžky a pridala k mrkve. Podlievať môžte bielym vínom alebo vodou. Ja som v chladničke mala výborný burčiak, tak som mrkvičku trochu opila :). Všetko to trvá 10-15 minút. Prílohu odporúčam zemiakovú kašu + syr balkánskeho typu.

Čo by to bolo za nedeľu bez koláča. Takže opäť rýchlovka, voňavá, jablková.

Jablkový koláč
inšpirácia Country Living 10/2009 

200 g masla
250 g hnedého cukru - ja som dala polovicu,záleží od vašej chuti na sladké
2 veľké vajcia - ja som dala 3 malé
350 g hladkej múky
100 g ovsených vločiek
3 - 4 jabĺk, očistených a nakrájaných na kocky
1 pomaranč - šťava z neho a trochu kôry - ja som použila citrón, ak nemáte môžte pridať trochu mlieka, adekvátne množstvu šťavy z jedného pomaranča
1 PL korenia - predpokladám,že nejakého voňavého - nahradila som ho perníkovým korením + štipka kardamonu
1 PL mletej škorice

Rúru si prehrejeme na 180°C. Vymixujeme maslo + cukor do hladka. Pridáme vajcia. A potom postupne múku, vločky, korenie, šťavu z pomaranča /citróna,alebo mlieka/. Nakoniec na kocky nakrájané jablká.Cesto dáme do vymastenej a vysypenej formy. Pečieme 30-40 minút. Po upečení odporúčajú vrch pocukrovať s práškovým cukrom a podávať s vanilkovou zmrzlinou. 



Pekný štart do nového týždňa! 

4 komentáre:

  1. Ivanka nadhera! Aj dekoracia aj papanicko. Navodila si svojim prispevkom naozaj krasnu jesennu atmosferu Aj tebe krasny start do noveho tyzdna.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. jeseň je jednoducho úžasne fotogenická:) Ivka, krásne fotky a ten jablkový koláč..ach..:)) a aj Tebe pekný začiatok týždňa:)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dievčatá,tak ako píše Andrejka, jeseň je úžasne fotogenická :), pekné dni!

    OdpovedaťOdstrániť