štvrtok, 5. mája 2011

Buchtička

   O 2 mesiace tu máme novú sezónu čučoriedok a v mojej mrazničke je ich ešte dostatok z minulého leta. Bolo by to fajn aj s jahodami, malinami...Takže pri sledovaní hokeja  som si strihla bleskovku, inšpirovanú receptom z Apetitu.

                                                        Buchtička s čučoriedkami

250 g hladkej múky
175 g masla
175 g hnedého cukru
1/2 ČL škorice
2 veľké vajcia - ja som dala 3 menšie
najemno nastrúhaná kôra z l limetky
2 ČL prášku do pečiva
2 poháre čučoriedok - alebo čoho máte

1. Predhrejte si rúru na 200 °C. Maslom vymažte dno pekáčika (menší 9x20x13) a vyložte ho papierom na pečenie. Vo veľkej miske si urobte z múky, masla a cukru cesto podobné drobenke. Odoberte z neho 5 PL a dajte do misky nabok + vmiešajte do do nej škoricu. Túto drobenku použijeme nakoniec na posýpenie koláča.
2. Vajíčka si vymixujeme a pridáme už pripravené drobenkové cesto + kôru z limetky - vymiešame, nakoniec pridáme kypriaci prášok. Cesto vylejeme do pekáčika, navrch dáme čučoriedky a nakoniec posýpku so škoricou. Pečieme cca 40 minút.



2 komentáre:

  1. Ivka, to mi robíš naschvál? Momentálne som vo fáze chudnutia, ale dvakrát by si ma nemusela núkať.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Olinka, to ja pečiem len na malý pekáčik :) - veľké plechy som si zakázala. A po zime som začala "trošičku" behať (večer),naozaj len trošičku, moja kondícia je v "keli" :), keď chceš môžeš sa pridať :), budem rada.

    OdpovedaťOdstrániť