streda, 1. decembra 2010

Linecký koláč na lenivú a zasneženú stredu

Hovorí sa, že streda je kritická, tretí deň, keď naša pozornosť  a energia sa pomaličky stráca, do víkendu nám ešte čo-to chýba a ja miesto toho aby som sa pripravovala na test z anglického jazyka, však Ľudka, som radšej upiekla tento linecký koláč, aj pre pánsku jazdu môjho manžela.
evidentne som nepoužila pravítko :)

Linecký koláč so slivkovým lekvárom

2 poháre hladkej múky
1 pohár práškového cukru
1 prášok do pečiva
2 žĺtka
3/4 masla alebo Hery
2 PL mlieka

Zmiešame najprv suché ingrediencie potom pridáme žĺtky, mlieko, maslo. Vypracujeme hladké cesto. Zabalíme do fólie a dáme do chladničky na 1/2 hodiny. Cesto rozdelíme na tretiny. Do vymazaného pekáčika natiskáme dve tretiny. Na vrch dáme obľúbený lekvár,džem- ja som použila klasicky slivkový zmiešaný s rumom a nasekanými orechami. Z poslednej tretiny cesta som našúľkala mriežky. Piekla som cca 1 hodinu pri  175 °C - trochu sa mi kazí rúra, predpokladám, že v dobrej rúre to ide rýchlejšie.

Pekný začiatok decembra!

5 komentárov:

  1. Takýto koláč robila moja dédi, volala to "rácsos". Určite pánom chutil.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Chutil, chutil aj nám. Len nabudúce skúsim pre zmenu domáci marhuľový džem. Slivkový /ten klasický kupovaný/ milujeme, nešetrila som ním až sa nám to videlo miestami presladené, takže ho treba dať striedmejšie, ale inak moc fajn.
    Kinga, dédi je babka alebo teta. A čo prosím znamená v preklade "rácsos"? Len tak zo zvedavosti.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. "Dédi" bola prababka, "rácsos" je niečo ako mrežovník - http://www.akosatorobi.sk/video/1318/jablkovy-mrezovnik .

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Kinga,díky som o niečo múdrejšia.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ivi, na lineckú klasiku zabúdam, ale dnes bude - dík za inšpiráciu.

    OdpovedaťOdstrániť