nedeľa, 16. októbra 2011

Baranie krúpy

   




Alebo presnejšie Jahňacie krúpy Podarilo sa mi zohnať domácu jahňacinu a na nedeľný obed uvariť túto delikatesu. Príprava je tak jednoduchá, že najťažšia vec je zohnať jahňacie-baranie mäso, čo je v mojom prípade dosť podstatná záležitosť, lebo tieto krúpy sa mi podarilo naposledy uvariť cca pred 10.rokmi.
   Čo potrebujeme?
                                           BARANIE KRÚPY
                                               Na 5 l hrniec polievky

Jahňacie mäso - ja som mala 1 nožku, časť rebierka a trochu čistého mäsa
krúpy 2-3 hrste - dlhým varením pekne zahustia polievku
fazuľa - 2 poháre- nezabudnite cez noc namočiť
koreňovú zeleninu - mrkvu, petržlen, zeler, kaleráb .... čo máte, to dáte, môžte pridať aj na kocky nakrájaný zemiak- ja som nedala
1 cibuľu
2-3 strúčiky cesnaku
soľ, čierne korenie, nové korenie, červenú papriku-ja som nedala

Jahňacie mäso dôkladne nasoľte a dajte cez noc do chladničky pacovať. Na druhý deň ho dôkladne umyte od soli a vložte do hrnca s vodou, hneď pridajte nakrájanú koreňovú zeleninu, cibuľu,cez noc namočenú fazuľu, krúpy, cesnak, dochuťte a varte minimálne 1 hodinu.Ja som ju varila pomaličky približne 2 hodiny.  Dĺžka varenia polievky závisí len od staroby barana resp.jahniatka.
   Nakoniec polievku môžte posypať petržlenovou vňaťou.

4 komentáre:

  1. Ivanka polievočka vypadá výýýýborne no jahňacinu som ešte neskúšala dať na vývar toť minulý týždeň sme ju piekli. Tuším nabudúce skúsim uvariť:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ajka a ja som ju nikdy nepiekla. Mám ešte jeden kúsok tak by som mohla urobiť zmenu.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. úžasná! my doma zbožňujeme baraniu polievku, robievame ju s haluškami, ale takáto obmena bude určite vítaná :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Andrejka, jej, to som zase ja netušila, že to môže byť aj s haluškami, takými klasickými zemiakovými?

    OdpovedaťOdstrániť